Jag vet inte vad han vill med mig?

Till att börja med; Det har hänt mycket sedan sist.
I torsdag smsade Barnet;
"Hej, förlåt att jag inte svarat på dina sms, varit mycket. Vet du något bra ställe man kan gå ut på, på söder?"
Detta resulterade självklart i att jag ringde Pull och vi åkte och mötte Barnet och Pepparkakan.

Barnet betedde sig som en idiot, som vanligt. Mot mig var han iskall, tyst, omöjlig att nå.
Mot Pull var han fantastisk, charmig, rolig och helt underbar. Han och Pull är inte nära vänner, dem ses bara genom mig. Barnet och jag säger "Jag älskar dig" till varandra, och han behandlar mig som skräp.
När jag blev tyst och nedstämd frågande han; "Är det något?"
Jag svarade; "Ja, jag blir ledsen när jag ser att vi två inte kan skratta ihop längre."
Han blir förbannad och är på väg att gå; "Allting handlar faktiskt inte om dig."

Det fortsatte i en konversation som gick ut på, ja vad gick den ut på?
Han förvränger om allt så det blir omöjligt att förstå.
Han säger att han älskar mig, att vi har en djupare relation som gör att han inte kan vara lätt med mig,
jag svarar att jag inte klarar av att bara vara svart, jag vill ha vänskap och humor, som förr.
Han säger att han inte kan skifta så, att han är ett svin, en idiot, ingenting att ha,
att han får dåligt samvete när jag säger att jag känner någonting, för att han inte kan leva upp till mina krav.
Han säger att han skickade smset på kvällen för att han ville ses,
för att han är kär i mig (snälla sluta säger jag), för att jag är hans vän,
jag säger att han inte behöver skicka sms, om han bara ignorerar mig när vi umgås ändå,
han säger att han känner att allt är på hans vilkor,
jag håller med.

Lärde vi oss någonting? Nej.
Förstod jag honom? Nej.
Vet jag ens vad det han sa betydde eller gick ut på? Nej.
Jag vet ingenting, och visst, vi kan prata om det, men vi pratar aldrig på riktigt. Bara osammanhängande. Det kanske inte finns något svar.

Han bad om ursäkt senare på natten, när jag smet ut på en cigg på balkongen. Han kysste mig på huvudet; "Förlåt, jag var inte schysst mot dig."
Jag svarar; "Allting handlar inte om dig."
Sedan har vi sex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0